publikacja 11.10.2012 00:00
Uczestnicy 17. już sympozjum w Kamieniu Śląskim rozmawiali o edukacji.
Podczas dyskusji na temat szkół mniejszościowych
Andrzej Kerner
Przez cztery dni naukowcy, politycy i działacze społeczni z Polski i Niemiec prezentowali referaty oraz dyskutowali na temat niedawnej przeszłości oświaty na Górnym Śląsku, jej stanu obecnego oraz wyzwań, jakie przed śląskimi placówkami edukacyjnymi stawiają globalne procesy gospodarcze i cywilizacyjne. Interesujące – szczególnie ze względu na dystans historyczny do bieżących gorących sporów o szkoły mniejszościowe – były wystąpienia historyków dr. Guido Hitze’a (OEP Nordrhein-Westfalen) oraz dr. Ingo Esera (Uniwersytet w Kolonii). – Ok. 60 procent ludzi na Górnym Śląsku (zarówno w części należącej do Polski, jak i w części niemieckiej) było ludźmi o płynnej tożsamości. Państwa prowadziły politykę ujednolicania etnicznego, nie licząc się z subiektywnymi odczuciami ludzi.
Dostępna jest część treści. Chcesz więcej?
Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.