Wierzę w nuty niewidzialne

ak

|

Gość Opolski 21/2018

publikacja 24.05.2018 00:00

„Canti espositi”, czyli pieśni wystawione.

Áine O’Dwyer w Galerii Sztuki Współczesnej. Áine O’Dwyer w Galerii Sztuki Współczesnej.
Andrzej Kerner /Foto Gość

Mógłby ktoś nawet pomyśleć, że to rodzaj prowokacji w stosunku do festiwalu polskiej piosenki. Tak bardzo bowiem awangardowa jest I Międzynarodowa Wystawa Piosenki „Canti espositi” prezentowana w Galerii Sztuki Współczesnej. Składa się na nią 7 prac, z których kilka widz może uznać zgoła za element stałego wyposażenia galerii. – Ujrzałem tę kapliczkę we śnie, a po obudzeniu się zobaczyłem w internecie, że takie kapliczki są popularne na Śląsku – mówi Sebastian Buczek, autor jedynej pracy „przedstawiającej”. To „Delenitus vergines” – kapliczka, w której centrum mieści się płyta z analogowym nagraniem tłoczonym na wosku pszczelim. Pod kapliczką klęczy „Jan”.

Dostępne jest 31% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.