Powrót do strony
  • nasze media
  • Kontakt
SUBSKRYBUJ zaloguj się
PROFIL UŻYTKOWNIKA
Wygląda na to, że nie jesteś jeszcze zalogowany.
zaloguj się
lub
zarejestruj się
Wiara.pl - Serwis

Opolski

  • Nowy numer
  • AKTUALNOŚCI
  • OPINIE
  • GALERIE
  • ARCHIWUM
  • KONTAKT Z ODDZIAŁEM
  • Liturgia
  • Diecezje
    • Bielsko-Żywiecka
    • Elbląska
    • Gdańska
    • Gliwicka
    • Katowicka
    • Koszalińsko-Kołobrzeska
    • Krakowska
    • Legnicka
    • Lubelska
    • Łowicka
    • Opolska
    • Płocka
    • Radomska
    • Sandomierska
    • Świdnicka
    • Tarnowska
    • Warmińska
    • Warszawska
    • Wrocławska
    • Zielonogórsko-Gorzowska
  • O diecezji
    • HISTORIA DIECEZJI
    • KURIA
    • PARAFIE
    • BISKUPI

Najnowsze Wydania

  • GN 22/2025
    GN 22/2025 Dokument:(9278877,Dziecko chce do Jezusa!)
  • Gość Extra 2/2025 (12)
    Gość Extra 2/2025 (12) Dokument:(9271942,Oczy Serca)
  • GN 21/2025
    GN 21/2025 Dokument:(9268666,Przyszłość świata)
  • GN 20/2025
    GN 20/2025 Dokument:(9259124,Kochać człowieka, piętnować zło)
  • GN 19/2025
    GN 19/2025 Dokument:(9250678,Kościół prawa czy Kościół miłości?)
opole.gosc.pl → Wiadomości z diecezji opolskiej → Komedia albo spowiedź Samuela Becketta

Komedia albo spowiedź Samuela Becketta przejdź do galerii

Trwa II Festiwal Teatrów Ulicznych w Głuchołazach.

 
Fragment spektaklu "Spowiedź" w wykonaniu uczniów I i II klasy LO w Głuchołazach Andrzej Kerner /Foto Gość

Siłami entuzjastów związanych z Liceum im. B. Chrobrego w Głuchołazach oraz dzięki wsparciu gminy Głuchołazy po raz drugi na placach, uliczkach i w salach miasta odbywa się Festiwal Teatrów Ulicznych.

Drugiego dnia festiwalu (wieczór i noc piątkowa 3 czerwca) pokazano trzy przedstawienia. Najpierw uczniowie PSP1, przygotowani przez Agnieszkę Kulpę-Orzeł i Magdalenę Nogaj, zaprezentowali „Alicję w krainie czarów”. W języku oryginału, czyli w angielskim! Brawa dla wszystkich wykonawców, oklaski za scenografię i kostiumy, a specjalny aplauz dla wykonawczyni głównej roli, która w długiej i wymagającej roli nie pomyliła się chyba ani raz.

Potem antrakt - piosenka poetycka w wykonaniu duetu Anna Grabowska (wokal) i Tomasz Henciński (gitara). Śpiewali ciekawe wiersze głuchołaskiej poetki Agnieszki Tomczyszyn-Harasymowicz.

- Zapraszamy was teraz do teatru współczesnego. Teatru, w którym bardziej liczą się słowo i symbol. Teatru, który jest głęboki. Życzę wam, żebyście tym spektaklem byli oburzeni i wstrząśnięci - powiedział, zapraszając widzów do obejrzenia „Spowiedzi” (na podstawie „Komedii” Samuela Becketta) ks. Artur Juzwa, katecheta głuchołaskiego liceum i reżyser spektaklu. - To jest właściwie sztuka o piekle - dodał ks. Juzwa "Gościowi Opolskiemu".

Niełatwy, wymagający uwagi w odbiorze, tekst Becketta, rozdzierająco analizujący sytuację zdrady małżeńskiej w połączeniu z dodanym, chóralnie wykonywanym tekstem spowiedzi powszechnej, szubienicami, pod którymi przemawia troje bohaterów dramatu, oraz kukłą Ukrzyżowanego zstępującego w środek sytuacji egzystencjalnej pustki, był rodzajem memento dla głównie młodej publiczności, która wypełniła salę Głuchołaskiego Centrum Kultury.

Znakomitym dopełnieniem wieczoru była „Baśń o rycerzu bez konia”. Żartobliwa opowieść tocząca się w scenerii średniowiecznych murów Głuchołaz i wykonana z talentem i prawdziwą vis comica przez członków grupy „Lombard” szczerze rozbawiła publikę.

Komedia albo spowiedź Samuela Becketta   "Baśń o rycerzu bez konia". Koń odpoczywający pod drzewem Andrzej Kerner /Foto Gość - W Głuchołazach korzenie ma kilku aktorów, m.in. Anna Filus, Judyta Paradzińska czy Kamil Mrożek - mówi Małgorzata Dobranowska-Kuchna, polonistka z liceum „Chrobrego”.

- Festiwal teatrów pozwala nam integrować się ze środowiskiem i promować naszą szkołę. Teatr spełnia też ogromną rolę dydaktyczną, bo jesteśmy nastawieni na emocjonalny i intelektualny rozwój ucznia. A teatr uliczny w doskonały sposób jednoczy ludzi, bo włącza przechodnia w dziejącą się sztukę - mówi Gabriela Chrustowska, dyrektor liceum.

- W tej szkole środowisko dla ucznia jest bardzo przyjazne, a w młodzieży tkwi tak wielki potencjał, że zaangażowanie się jest rzeczą naturalną. Dzięki entuzjazmowi udało nam się zorganizować dla miasta rzecz dużą, teatralne święto. Naszą ideą było zaangażowanie wszystkich środowisk szkolnych, od przedszkola po liceum. Rok temu ludzie jeszcze nie bardzo wiedzieli, co to jest, ale teraz już jest inaczej, jest duże zainteresowanie, na spektakle wybierają się grupami. Mamy nadzieję, że ożywimy środowisko - mówi Iwona Jakóbczak, mama uczennicy LO i wolontariuszka współorganizująca głuchołaski festiwal.

Dzisiaj w Głuchołazach będzie można jeszcze obejrzeć:

Na placu przy LO:

17.00 - „Noe”, spektakl uliczny w wykonaniu Teatru Walny z Warszawy,

18.00 - pokaz taneczny - uczniowie LO „Chrobry”.

Na placu przy murach obronnych:

19.00 - „Swinging charleston”, spektakl uliczny w wykonaniu Teatru Nikoli z Krakowa.

« ‹ 1 › »
Festiwal Teatrów Ulicznych w Głuchołazach

WIARA.PL DODANE 03.06.2016 AKTUALIZACJA 04.06.2016

Festiwal Teatrów Ulicznych w Głuchołazach

​3 czerwca, Głuchołazy. W czasie drugiego dnia II Festiwalu Teatrów Ulicznych w Głuchołazach wystąpiły teatry PSP1, LO im. B. Chrobrego oraz Lombard z GCK. Zdjęcia: Andrzej Kerner /Foto Gość  
oceń artykuł Pobieranie..

ak

|

GOSC.PL

publikacja 04.06.2016 10:12

0 FB Twitter
drukuj wyślij zachowaj
TAGI:
  • FESTIWAL
  • GŁUCHOŁAZY
  • LO IM. B. CHROBREGO
  • TEATRY ULICZNE

Polecane w subskrypcji

  • Rodziny zastępcze w kryzysie. System pieczy zastępczej wymaga pilnych zmian
    • Polska
    • Agnieszka Huf
    Rodziny zastępcze w kryzysie. System pieczy zastępczej wymaga pilnych zmian
  • „Wniebowstąpienie” w obrazie z XVI wieku
    • W ramach
    • Leszek Śliwa
    „Wniebowstąpienie” w obrazie z XVI wieku
  • Dlaczego Pan Bóg nie jest korkiem do wanny? Rozmowa z Kamilem Gąszowskim, autorem najnowszej książki z biblioteki „Małego Gościa”
    • Rozmowa
    • Marcin Jakimowicz
    Dlaczego Pan Bóg nie jest korkiem do wanny? Rozmowa z Kamilem Gąszowskim, autorem najnowszej książki z biblioteki „Małego Gościa”
  • „Wybielanie” przez oczernianie. Państwowe Muzeum Etnograficzne na tropie naszej kolonialnej mentalności
    • Polska
    • Piotr Legutko
    „Wybielanie” przez oczernianie. Państwowe Muzeum Etnograficzne na tropie naszej kolonialnej mentalności
  • IGM
  • Gość Niedzielny
  • Mały Gość
  • Historia Kościoła
  • Gość Extra
  • Wiara
  • Foto Gość
  • Fundacja Gość Niedzieleny
  • O nas
    • O wydawcy
    • Zespół redakcyjny
    • Sklep
    • Biuro reklamy
    • Prenumerata
    • Fundacja Gościa Niedzielnego
  • DOKUMENTY
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
  • KONTAKT
    • Napisz do nas
    • Znajdź nas
      • Newsletter
        • Zapisz się już dziś!
  • ZNAJDŹ NAS
WERSJA MOBILNA

Copyright © Instytut Gość Media.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgłoś błąd

 
X
X
X